دندانپزشکی بارداری چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1400
بازدید : 281
نویسنده : mozhgan

یکی از فرهنگ‌های نادرستی که در کشور ما وجود دار دارد این است که به علت خدمات گران دندانپزشکی مراجعه به دندانپزشک زمانی صورت می‌گیرد که بیمار با مشکل پوسیدگی و درد دندان یا بیماری لثه مواجه شده است. اما نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است این است که مادران باردار باید پیش از اقدام به بارداری با مراجعه به دندانپزشکی نسبت به سلامت دهان و دندان خود مطمعن شوند.

تغییرات هورمونی دوران بارداری و تاثیر بر دهان و دندان

یکی از مواردی که در دوران بارداری وجود دارد به هم خوردن هورمون های زنانه در دوران بارداری است. در این دوران به علت این تغییرات لثه‌ ها ی‌ شان مستعد التهاب و خونریزی هستند و پوسیدگی دندان تشدید و احتمال درد و عفونت شدید وجود دارد.

خدمات دندانپزشکی برای مادران باردار

رادیوگرافی دندان: رادیوگرافی از مادران باردار مضر می‌باشد و اگر ضرورت نداشته باشد باید از آن پرهیز کرد. به ویژه برای جنین که مراحل رشد خود را می‌گذراند.

تجویز دارو: در دوران بارداری داروها از جفت عبور می‌کنند بنابراین در تجویز آن‌ها باید نهایت احتیاط رعایت شود.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی دندان

تزریق آمپول بی‌حسی

ماه‌های پر خطر و کم خطر برای انجام خدمات دندانپزشکی بارداری

بدترین و خطرناکترین دوره برای انجام درمان‌های دندانپزشکی بارداری سه ماهه اول  است. چراکه در این ماه‌ها اندام‌های جنین در حال شکل گیری است و همچنین مادر احساس ناراحتی بیشتر می‌کند و نیز بیشترین سقط‌های خود به خود در سه ماهه اول بارداری رخ می‌دهد بنابراین از انجام درمان‌های دندانپزشکی در این ماه‌ها خودداری شود. در سه ماهه اول نباید اقدام به ایمپلنت دندان یا لمینت دندان داشته باشید و کنترل پلاک و جرم دندانی و بهداشت دهان باید تنها علت مراجعه به دندانپزشک باشد. بهترین زمان برای درمان‌های معمول دندانپزشکی در سه ماهه دوم است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی داخلی یا لینگوال

مادران باردار می‌بایست از درمان‌های دندانپزشکی برا تمامی مشکلات خود که باعث ایجاد درد دندان در طول دوره بارداری می‌شوند استفاده کنند. در صورت دچار شدن به درد دندان شدید در طول دوره بارداری لازم است با دندانپزشک برای بررسی مشکل ایجاد شده ملاقات و صحبت نمایند.چنانچه میخواهید در یک مرکز مجهز و باتجربه با متخصصانی حرفه ای درمان های دندانپزشکی خود را انجام دهید.

منبع: orthodentist.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com